Uge opdateringer 2013
 
Måned opdateringer                                                                                                                                                                    

Oktober
Løb 236km, 22t
cykling/MTB: 500km, 26t
yoga: 71/2t
Trappeløb: 11/2t
Styrke: 1/2t (ketle bell)




Tidligere...
Uge 22
Svømning: 6km, 1:45  3 pass
cykling: 550km 350km på MTB, 18t
løb: 71km (43km ølmarathon) 6t
trappe 2x30min tempo)
yoga 11/2t
div core smidighed og styrke 3x20min

Så blev der trænet lidt i denne uge... rimelig bustet efter lørdagens ØL Marathon virkelig et af øret hyggeligste begivenheder og noget at se frem til om 2 år igen, fantastisk. Mere om det i Blog. Ellers blev ugens fokus træningspass, Onsdagens cykling (og trappeløb) 50km på MTB til Odense, 7 gange trapper arbejde efterfulgt af 4 timer hjem i pæn modvind... Torsdagens løbepass 2x5km 4.00min/km herligt! Svømmefokus pass var Lørdag morgen inden cykling til Allerup og øl Marathon hvor jeg disponerede løbet med tempo på bakker og masser af tid i depoter.
Dejlig uge - tror udholdenheden er ved at være der ifht. trail IM den 29. juni. 

Tid: 131/2t
Uge 21
Uge 20
vømning: 41/2km 11/2t
cykling: 250km alt på MTB
løb: 40km (10km konkurrence 37:11)
trappe 45 min (5x15 etager 16:01)
yoga 0 min
div core smidighed og styrke 3x20min

Rigtig fin høj intens træningsuge, efter en rolig mandag tirsdag med lidt cykling. Onsdag svendborgløbet, 10km lettere kuperet, det rakte til en 3. plads. Det bedste var at jeg for alvor føler formen er på vej. 5km 17:41 med masser af overskud, fik desværre sidesting lige efter og gik kold et par km :) lørdag blev det højintensiv trappetræning kort efter 80km MTB. søndag blev det til 125km MTB, med 11/2 time teknisk højintensiv træning i svanninge bakker. Pænt stive stænger til morgen da den stod på godt 100km rolig landevejskørsel.

Tid: 131/2t

uge 19
svømning: 41/2km 11/2t
cykling: 250km alt på MTB
løb: 40km (10km konkurrence 37:11)
trappe 45 min (5x15 etager 16:01)
yoga 0 min
div core smidighed og styrke 3x20min

Rigtig fin høj intens træningsuge, efter en rolig mandag tirsdag med lidt cykling. Onsdag svendborgløbet, 10km lettere kuperet, det rakte til en 3. plads. Det bedste var at jeg for alvor føler formen er på vej. 5km 17:41 med masser af overskud, fik desværre sidesting lige efter og gik kold et par km :) lørdag blev det højintensiv trappetræning kort efter 80km MTB. søndag blev det til 125km MTB, med 11/2 time teknisk højintensiv træning i svanninge bakker. Pænt stive stænger til morgen da den stod på godt 100km rolig landevejskørsel.

Tid: 131/2t

uge 18
svømning: 0
cykling: 350km, heraf 185mtb
løb: 40km
trappe 0 min
yoga 0 min
div core smidighed og styrke 5x20min
kajak 9km
Fin uge med både relativ meget intensitet, 30km enkeltstart (3. plads) tirsdag lige over 40 i snit samt torsdag hvor der var lokal race: “kom ud af busken” 4km kajak, 16mtb og 8km løb. (vinder). Ikke så meget løb denne uge afsluttede dog i dag med 25km 4:15 tempo. nu nydes der er en ale nr 16 og planlægger lidt den kommende uge. Fokus på svømning og løb de kommende uger. Onsdag sSendborgløbet.
7 uger til Hammer Trail Ironman Bornholm

Tid: 13:00

uge 17
uge 16
uge 15
uge 14
uge 13
uge 12
Ugens træning: 
svømning: 45min
cykling: 110km
løb: 108km
trappe 45min
yoga 1t30min
div core smidighed og styrke 5x20min
31.03

Yoga + core træning ca 15-30min hver dag + 11/2t yoga tirsdag.

Uge 11
Ugens træning: 
svømning: 1t
cykling: 145km
løb: 63
Yoga + core træning ca 15-30min hver dag + 11/2t yoga tirsdag.

Det går fremad med ryggen, cyklede 3:20 søndag uden størrer gener, formen er dog lang fra tilfredsstillende gik fuldt sukkerkold :). Er klar til en påskeuge (ferie) med god træning, holder fast i 15min core og bevægelighedstræning hver dag.

Uge  9 & 10
Ugens træning:
svømning: 4t
cykling: 100km
løb: 0
Yoga + core træning ca 15-30min hver dag + 2x 11/2t yoga.

Droppede Marathon og satte fuld fokus på at overvinde ryggener, så: Ingen specifik træning, to ugers pause med fokus på core træning og bevægelighed i hofte/ryg. Har haft nogen gener fra ryggen de sidste par måneder, håber pause hjælper til fuld restituering...

uge  8
Ugens træning:
svømning 0
cykling 150km
løb 85km (60km <4:15)

OK uge med lidt tempo cykling og løb, på trods af ferie fik jeg ikke svømmet. Ville have været til yoga, har sat mig for at forårets fokus også er at få mere fleksibilitet ind i mine stive hofter... Det blev til 60min bodyflow med Line, nok sundt for mig, men rigtig sjovt bliver det vist aldrig. Den næste uge skulle gerne blive rigtig hård, både med km og tempo + intervaller og trappe. Glæder mig til marathon den 17. marts.

uge 7
Ugens træning:
svømning 1500m
cykling 150km
løb 105km (45km <4:15min/km, søndag fruensbøge Marathon 3:49) 
Trappetræning 40min

Fin uge hvor jeg kom lidt igang med cykling på landevej 90km hjem fra middelfart fredag. Ellers kører træningen stabilt med mere og mere tempo. Glæder mig til Marathon i Greve den 17. marts, mål sub 3t... Ugen sluttede med hyggemarathon i Fruensbøge 3:49 med indlagte intervaller bl.a. med Niels Høgh der havde funder vej med kæresten til Odense. Vi fejerede min seje ven, Peter Laulunds 4 års dag fri for alcohol - han er så sej!